lördag 18 december 2010

lördag i japantown och tenderloin.


julklappar till mig själv.


Det här är inte friskt.

Tenderloin... Tänkte på Valerie Solanas medans jag gick längs Geary street. Att hon nog smälte in rätt bra när hon bodde där (om det såg ut då som det gör nu.)
Nästan bara pundare, i olika crazy outfits och hår. folk som mår dåligt och skabbiga hotell.
Såg mannen i permobil idag igen med hög svart hatt, tribaler tatuerade i ansiktet, jacka med broderade pentagram och handtatueringar. Förra gången jag såg honom satt han på Carls Jr och drack en stor läsk.
En sliten skallig man joggade förbi med dragqueensminkning i ansiktet.
En 2 meter lång kvinna med hockeyfrilla och lång grå fläta på ryggen. En annan var upprörd och skrek "no one calls me a nigga!" och nån pekade på mig och skek "you have the same hat as he" o garvade och pekade på en tredje.

i Japantown var det annorlunda. massa gulliga praktiska saker att köpa. i köpcentret pågick kareoketävling och smäktande sånger som My heart will go on och He aint heavy he's my brother sjöngs medans jag stod och hade beslutsångest över vad jag skulle köpa i julklapp till min brorsdotter.

guuuud jag vill åka hem NU.
Måste fördriva 3 dagar till sen får jag åka. HEM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar