måndag 13 december 2010

lucia

pratade med disneyklasskompisen igen. hon berättade om sitt kristna engagemang. hon går i en grupp som träffas en gång i veckan på CCA och ber för skolan. idag fick jag lyssna på koreansk kristen popmusik från hennes i-pod. hon är väldigt gullig.

jag har kollat på trailern för Tangled. får lite hjärnblödning. sjukt ful.

emelie är på väg hem nu. det betyder att jag också är det snart.
jag är i skolan och väntar på bussen till oakland.
tråkigt.

det ska vara knytis både sista dan på illustration 4 och på screen. jag har ingen aning om vad jag ska ta med. känner att jag borde göra nåt oförglömligt, ge dem en bit av sverige. inte bjuda på nåt tråkigt. jag får lite prestationsångest. när jag och E bakade bullar till thanksgiving blev det ganska misslyckat, dagen efter var de hårda torra degklumpar.

det var visst lucia idag, det verkar ingen veta i usa. men en tjej i klassen har en glittrig tomteluva på sig med paljetter som skimrar som fiskfjäll.

20 min kvar nu...

2 kommentarer:

  1. swedish smörgåsbord! du kan göra en sån skylt till knytisen iaf.
    och bjuda på knäckebröd med något på. kaviar kanske om det känns ok.

    SvaraRadera
  2. hahahahahahaha åh gud, vilken torftig bild av sverige de får. och artigt ba "oh, it's really ... different..."

    SvaraRadera