fredag 27 augusti 2010

bla bla bla

Jag har blåmärken överallt och ont efter dagens träning. Muay thai-sparkar gör ondare än taekwondosparkar för kuddarna är svårare att hålla och mycket klumpigare.
Har ingen energi över alls och ingen är online på fejan för klockan är 6 på morgonen i Sverige.
Jag käkade middag med Alvin här hemma (tofu i jordnötssås) och pratade om kimchi, pizza, opastöriserad ost. Mycket mat hela tiden ja. Han är så bra, jag är så nöjd med att bo här. Och hans bibliotek är helt otroligt bra. det är så lyxigt att han har liksom hyllmeter efter hyllmeter med serieböcker och fanzines , sorterat efter t.ex. "international" och "adult". och han uppmuntrar mig att låna så mycket jag vill. Henning, om du läser detta, du hade älskat.

Efter skolan idag åkte jag och Souzan, Johanna, engelskan, turken, schweitzaren och mexikanaren (har inte lärt mig allas namn än) till China town och käkade på en kinesisk restaurang. De hade grodgröt och grislevergröt på menyn (grattis fanny till en helt ny spännande matkultur!). I och för sig tycker inte jag det är mer äckligt än t.ex. varmkorv eller köttfärs. Malda djur som malda djur, liksom.
Allas mat var supergod utom min som inte smakade nåt alls. Men de andra delade med sig.

Morsan ska bo i mitt rum när hon kommer. Kära lilla mamma. Jag hoppas jag kommer ha tid att visa henne allt jag vill visa. Det ska bli så fint att ha henne här.

Jag har massa planer för de här 4 månaderna, olika projekt jag vill genomföra. det finns så mycket möjligheter. Jag är fortfarande i frälsningsfasen antar jag men det är så jävla fantastiskt att vara här. (om jag bortser från att det är stressande att vara orolig för min säkerhet.)

imorn: Oakland Dyke March!

god natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar