torsdag 19 augusti 2010

orkar inte komma på en bra rubrik.



Jag har ont i huvet och är trött. Trött i huvet liksom. Det känns som att jag upplevt
mer på 4 dagar än vad jag gjort på ett år. När jag var hemma i stockholm och fantiserade om
hur det skulle bli att komma hit, vad jag skulle göra, osv, anade jag inte att det skulle bli ännu bättre än i fantasin. Jag var ändå lite orolig för att inte känna mig hemma, inte få ordning på saker, osv.
Jag har det så himla fint. Jag bor med en kille i ett stort hus som är byggt 1912, mitt rum är stort med trägolv och högt i tak. Vi ligger ungefär på samma sociala nivå. vi småpratar lite när vi ses, men han gillar att hålla sig för sig själv och jag med. Han spelar Antony and the johnsons på sitt piano. Vi har typ samma matvanor och han har verkligen varit generös och välkomnande med sitt hem och allt han hjälpt mig med.

Idag har jag tränat boxning. de var assjysta där också. jag signade ett kontrakt för 4 månader. Jag får gå på nästan alla pass, vilket innebär i snitt 7 om dan. haha. nej men jag ska väl gå på 3 i veckan kanske. De har även muay thai, MMA och yoga, det ska bli skitkul att prova.

sen cyklade jag runt planlöst i solen. några ungar skrek och kastade glas mot mig.
China town, downtown, jack london square med palmer och lyftkranar, sen Rocks, papers and scissors collective som är en fanzineverkstad, sen Mama Buzz som va nåt anarkistcafé med massa tatuerade hipsters med mac-laptops. Antar att jag räknas som en sån också.
Tänker på CCA, att de som går där betalar 100 000 per år typ och att deras föräldrar betalar allt kanske. Att jag på nåt sätt vill tala om att i sverige kan man plugga utan att ha rika föräldrar. Även om det såklart är en klassfråga där också , vem som pluggar vad. Och att jag inte kunnat plugga på college om jag varit född i USA. Jaja...

Nu ska jag lägga mig och läsa. Roligt att Alvin, som jag bor med, har böcker av Rui Tenreiro, Emelie, m.m .

just fresh and clean sex between each other.

mitt skrivbord in US and A



----------------varför är ni ej här?







4 kommentarer:

  1. vi sitter på din axel, allihopa

    SvaraRadera
  2. finaste, finaste sill. det bor en miniatyr av dig i mig hela tiden. kolla höger fickan så är jag där. det sa alltid mormor. det funkar. stoppa handen i högerfickan när det är lite jobbigt så ska jag nypa dig lite.

    SvaraRadera