lördag 28 augusti 2010

STORT BILD OCH FILMSPECIAL


Jag cyklade i Oakland Dyke March idag, längst fram i cykelblocket.
Det var kul. Efteråt var det festival i en park med massa uppträdanden. Det började
med några spirituella sånger och folk dansade loss. En kvinna dansade med två stora
fågelvingar i händerna. Det såg lite äckligt ut.
Några sålde tamales från en vagn och det var värsta familje-picknickstämningen.
För första gången på de två veckor jag varit här kände jag mig ensam.
Men det var kul att kolla på folk. Åh de är så fina allihop. Medelålders flator med chinos
uppe i midjan. Tonårsbutcharna och gammelbutcharna. Hockeyfrillor och för stora skinnjackor. Moppemuschar. gotta löv it.
Bytte faktiskt nummer med en tjej i paraden på cykel, på hennes initiativ, men vi har ju fått lära oss på skolan att "call you later" betyder "call you never" när vi pratat om sociala koder i USA.


så mycket tjejer, så lite tid...

söta


frillan!



Sen cyklade jag till Emeryville.




ååååh vad jag ville ha det här skrivbordet

....eller detta

den här var jag nära att köpa


döskallehus!

Alvin nämnde i förbifarten att han är bästis med Dan Clowes,
som tecknat/skrivit Ghost World. Sen kom han med den här lådan
full av fler böcker av Dan och frågade om jag ville låna. Och sa:
"Du kommer antagligen få träffa honom snart".


Jag har fått låna ett nytt bord av Alvin, ett tecknarbord
som tillhört Adrian Tomine i 15 år (känd serietecknare tydligen)

på cykel i Oakland Dyke March. Det var ganska svårt att filma och
cykla samtidigt.


hippies...
älska kvinnan i blå skjorta!




Oakland


lång dag. god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar