måndag 16 augusti 2010

HEJ




(gatan på bilden är den gata vart jag bor just nu)

Hej,
igår kom jag fram till San Francisco.
Nu ligger jag i en enorm bäddsoffa i Oakland och skriver.
det är middagsdags här, i sverige ligger de flesta o sover tror jag.
Blogg. Vad skriver man om i en blogg?
När jag satt på planet tänkte jag att jag skulle skriva en lång
och utförlig recension av flygplansmaten, men nu har min hittills upplevda
tid här överskuggat den upplevelsen kan jag nog säga.

satt bredvid en tjej som jag inte pratade med. Efter 10 timmar frågade jag vart
hon kom i från.
-Norge.
-Jag kommer från sverige.
-Ja jag såg det förut.

sen pratade vi inte mer. kanske att min usa-vistelse kommer göra nåt åt
mina dåliga social skills.

Idag skulle jag kolla på ett rum som jag kanske skulle bo i.
Det var hemma hos en kvinna i 70-årsåldern som var healer och hade rosa
ögonbryn och vitt hår.
Hon bjöd på grönt te som jag drack med 3 kompisar till henne.
Rummet jag ev skulle bo i var jättelitet och golvet hade en tjock vit heltäckningsmatta.
Det bodde också en gubbe där i huset som var buddhist.
Alltså de var nog jättesnälla men jag fick på nåt sätt flashbacks från hemtjänsten. Lukten, smulorna, det ingrodda.
Magkänslan sa nej.

Jag skulle också kollat på ett annat rum men den kvinnan var inte hemma.
Det jag vet om henne är att hon är 50 plus och lebb.
I hallfönstret hade hon en jättefin poster med texten "All boys don't want to be soldiers"
med en bild på en skäggig man i klänning. alltså ÅH. Men vi har pratat på telefon nu och jag
ska dit imorgon igen. litet missförstånd.

jag har köpt en telefon idag, ironiskt nog en nästan likadan som jag har hemma, den billigaste sortens Nokia. Mitt nr är 510-316-4400. obs slå landskoden innan. tror det är 001 till usa. men smsa hellre än ring. och skriv vem du är för jag har inga nummer sparade på den.

Folk är så kreativa och knasiga här. kolla på uteliggarna t.ex.

idag började en tandlös gubbe på gatan ropa åt mig, jag log bara, det besvarade han med ett hest utdraget "HÄ-HÄ-HÄ-HÄÄÄÄÄÄÄ"-skratt.

Jag har köpt neonrosa brevpapper, neonrosa "silvertejp" och parfymerade blyertspennor.

Hittade en fantastisk affär i Temescal (hipster-området enligt en film på youtube), det är en återvinningsaffär där alla grejer är sorterade i backar och säljs svinbilligt. Det fanns backar med gamla tandproteser, klistermärken, kassettband, provrör, kylskåpsmagneter, fotografier, muppiga porslinsdjur osv. Vet att vissa personer(jessika) hade älskat den affären. haha.

Det är en stor grej här att spela så hög hiphop i bilen att hela bilen skramlar av basen.

Det är också en stor grej det här med scrapbooking, höll på att gå vilse i scrapbooking-
avdelningen idag när jag var inne i ett varuhus som sålde konstnärsmaterial.

min lilla digitalkamera är rätt dassig så jag är inte så sugen på att fota.
men det kommer mer sen.

hej.




1 kommentar: