tisdag 24 augusti 2010

Vart ska jag börja?

kattungar!!! en man på gatan drog omkring med dem
i en bur på en pirra.

lil' snack jag hade nån dag



Dolores park

Hjärnan känns som knäck, för mitt rum är varmt som en bastu. Idag har det nog varit
30 grader ute hela dan, jag har blivit solbränd i ansiktet.

Sen jag skrev sist har jag tränat, träffat Johanna F och ätit på etiopisk restaurang (fantastiskt)
och haft en asjobbig migrän. Det var igår, jag tror jag fick huvudvärk av värmen och sen
låg jag i min säng från kl 15 kanske och svettades och led tills jag kräktes och somnade.

Idag började skolan. Eller alla internationella studenter har intro-vecka. Träffade Johanna och Souzan! Skolan bjöd på jättelyxig lunch (6 olika sallader varav 4 var vegetariska), sen skulle vi dela upp oss i grupper och gå på en "Treasure hunt" som bestod i att åka runt till olika turistattraktioner i San Francisco och fota oss framför dem.
Efter första stoppet bestämde jag och två till att skita i resten och promenera till The Mission istället. Det var jag, en tjej från Barcelona och en kille från Mexico. Båda assjysta och håller på med intressanta grejer.
Vi köpte drickor på en mack och sen slappade vi i Dolores park.
Perfekt för lite lezzbian cruising. inte idag men en annan dag definitivt. haha.

Idag har jag sett:

-En naken man som stod på gatan med ett plakat, hann inte se vad det stod. (känns typiskt på nåt sätt)

-En tiggare med skylten: "Women actually never loved men",
jag ville så gärna fota men kände mig så turistig. dumt?

-En tjej på typ 13 år med guldgrillz, hiphopkeps, fejkdiamanter i öronen, lång hästsvans, oversized t-shirt och baggyshorts. så jävla cool!


Lagom till solnedgången åkte vi tillbka till Oakland och nu har jag ätit två stora hemgjorda burritos så jag känner mig redo att däcka strax. (klockan är bara 21)

Frågade A lite i förbifarten hur grannarna här är, och kanske borde jag inte ha frågat.
Jag ska inte berätta några detaljer, men... nä usch jag orkar inte vara skraj. Nu ska jag ändå bo här i 4 månader. Det får bli som det blir.

Jag tänker på alla fina hemma och blir lätt lite blödig, men det är också mycket här som distraherar mig. Jag tror inte det blir svårt att bo här till jul, för jag kommer ha så mycket att göra. Både skolgrejer och andra saker som händer. Och så kommer Emelie Ö om 2-3 veckor och stannar till december.

Shit jag måste skaffa en fläkt.
Det här liknar första natten i Kroatien 2009. okej det säger inte er nånting (bara Jes) men det var olidligt varmt.
usch nu mår jag illa igen.

hej

3 kommentarer:

  1. hej Hanna! synd att jag missade klassträffen innan du åkte. rolig blogg! synd att du inte fotade kvinnan med lappen, eller kanske jag vet inte. fortsätt skriv, det låter roligt att va där, jag e allt lite sotis.

    Henning

    ps. johan sitter förresten på flyget mot new york nu.

    SvaraRadera
  2. den där jävla natten ja. då förstår jag.

    SvaraRadera
  3. Oh, kittens!!!

    Angående fotografera, man kan alltid fråga. Vad gör det om du känner dig turistig i 10 minuter när bilden är så rolig. Eller så ritar du den istället. Eller skaffar en spycam, då kan du ta bilder utan att folk ser :)

    SvaraRadera