onsdag 18 augusti 2010

onsdag och cykeltur i the Mission m.m

hallå killar. jag gillar skylten.


jag vet faktiskt inte

pappersklipp



MIN CYKEL!
det är så himla värt att ha en cykel.

tänkte att nej jag får inte äta burrito igen eftersom jag åt runt 12 stycken sist jag var i SF, överaska mig själv denna gång istället! så blev det detta.. Haha



ja jag använder cykelhjälm såklart



förebyggande shopping


inte detta kanske


Oj, ännu en dag. Nu är klockan 21:20 och jag har precis kommit hem från East bay meditation center. Hon kvinnan med rummet tipsade mig om det. På onsdagar har de meditation och samtal för hbtq-personer. Jag tänkte "varför inte" och cyklade dit. Det kom jättemånga, typ 50 personer, som satt på kuddar, längst fram satt en kvinna med mikrofon och pratade om dagens ämne, equiminity, som jag inte vet vad det är. Eller jag tror jag förstod när hon förklarade lite mer. Det var väldigt vänlig och varm atmosfär och de bjöd på te. Jag blev nästan tårögd när en äldre kvinna med stödkrage, rullator och Harley davidsson-tshirt klev in och joinade gruppen. så fint. Jag får se om jag åker dit igen.

jag tog cykeln på tunnelbanan idag och åkte in till san francisco. Fick massa flashbacks från 2007 då jag var där senast. Tänkte på att första upplevelsen av det var så otroligt överväldigande, nästan chockerande. Folk e mentalt skadade, skriker och håller på, vevar med armarna, kör i racerfart med sina permobiler, luktar lik, tigger.På 6th street/market iaf. En gubbe cyklade ikapp mig och frågade om jag ville go for a ride med honom. jag sa nej.
Det är förresten skitmånga med permobiler här. Hur många med permobil ser man i Stockholm under en dag? Kanske 1-2. Idag såg jag nog 20 på bara några timmar.

Jag är förresten väldigt glad och tacksam över att få vara här. Jag inser hur priviligierad jag är.
Men jag har ganska mycket overklighetskänslor. Att prata engelska med folk känns helt naturligt, det är konstigt. Jag tänker lika mycket på engelska som på svenska, redan. Har varit här i 4 dar bara men känner mig väldigt hemmastadd.
Ska göra nån slags plan för skolan tror jag, det är ju trots allt den jag kommit hit för. Måste hitta strategier så jag inte blir helt blockerad av prestationsångest. Töntigt va, att ha så mkt prestationsångest trots att jag lyckats komma ända hit. är inte det bekräftelse nog?

till middag idag har jag käkat glutenfria tortillas med lins och tomatsallad, mandelsmör, stekt tofu och valnötter.

Imorn ska jag skypea med mamma och sen träna kickboxning.

hej hej






2 kommentarer:

  1. om sesam tattun skavs bort från min läpp kommer jag tatta permobil där istället de vet du

    SvaraRadera
  2. glutenfria tortillas!? Amerikat kanske är landet för mig.

    Jag tänker på engelska när jag läser engelska texter. Förra året var det i princip bara engelska texter, och på slutet även engelska föreläsningar. Mina anteckningar brukade vara en blandning av engelska och svenska om vartannat.

    Kram

    SvaraRadera