tisdag 31 augusti 2010

Det luktar godare i Sverige

...och taekwondo är mycket roligare än muay thai.

Nu har jag fått egen nyckel till As postbox och kan hämta ut min post när jag vill. Skicka gärna brev!!

Hanna Gustavsson
c/o Alvin Buenaventura
p.o box 23661
Oakland
CA 94623
USA

Vi cyklade genom West Oakland idag genom ett industriområde och A berättade för mig om Burning manfestivalen. Att det finns folk som lever för den och tillverkar sina postapokalyptiska fordon och skulpturer av skräp under tiden som de väntar på nästa festival. De kallas "burners". Vi cyklade förbi stora lagerbyggnader där några "burners" håller till.


ja ni ser ju själva...

Jag cyklade runt massor idag, fick doftminnen från Gröna lund. Då kom jag på att det var Kentucky fried chicken, Mcdonalds och Burger kings kvalmiga frityrångor som var orsaken.
Jag var inne på Burger king häromdan, de har en variant där man får 3 biffar i ett bröd. Det finns inte i Sverige va? Det känns rätt amerikanskt och svulstigt.

Som jag gissade finns det sjukt mycket olika köttalternativ. Jag tycker inte det är så himla kul längre. Jag tänker på hur sjukt processade de produkterna är och vad mycket skräp de innehåller. Jag ska prova några sorter som inte finns i Sverige bara för sakens skull men annars är jag inte så lockad. Det finns så otroligt mycket bra frukt och grönsaker här, närproducerat och ekologiskt överallt, så varför skulle jag inte äta det istället?
Idag var jag på Berkeley bowl igen och shoppade mat som om det inte fanns en morgondag. (vem som helst hade flippat ur där inne).

Det här brukar jag tänka på innan jag somnar:
(skogen i jädraås)



och mamma förstås.

1 kommentar: