tisdag 17 augusti 2010

tisdag inna da US and A



har en känsla av att jag
kommer bli stamkund här




frulle. johanna om du läser det här
så ser du ditt örtsalt som har färdats
över atlanten





buy in bulk. obs på andra sidan var det lika mkt till.

sinnessjukt stor grönsaksdisk




HEJ tisdag

jag träffade den fantastiska kvinnan idag,hon som hyr ut ett rum. Eller hela sin
övervåning faktiskt. Åh, hon var verkligen fantastisk. så jävla fin. Hon har varit lärare på CCA
och sa att hon blev så irriterad på att studenterna där är så bortskämda (ekonomiskt) och inte
kan nåt om feminism. Hon hade en jättefin trädgård där hon brukar ha grill och kareokefester med sina kompisar. Hon tipsade mig om lesbiska dansträffar och cuddle parties (fester där lebbar träffas för att gosa. det är sant! HAHAHA)
Jag blev helt kär. och så bodde hon jättenära Berkeley bowl som är mataffären där jag fotade idag. Men jag har ändå bestämt mig idag för att stanna hos Alvin.
Jag har liksom redan gjort mig lite hemmastadd och jag tror det är en bra miljö för mig att plugga i. Han har hela huset fullt av serieböcker o grejer och rummet jag ska få är jättefint. Plus att Emelie kommer om en månad och bor med oss.

JAG HAR KÖPT EN CYKEL IDAG! Den är så otroligt fin. jag älskar den. en begagnad herrcykel i lila och vitt. foton kommer sen.

oj jag känner mig helt slut. för mycket intryck.
har träffat två personer idag på gatan som båda hade anknytning till Sverige. en kunde säga "pannkakor" och den andras pappa var svensk. Eller egentligen finsk, men hon verkade tro att det var samma sak. Det är så lätt att snacka med folk här. det är befriande.

nu ska jag äta mina raw food kex som jag köpte på whole foods och äta soppa jag gjorde igår.

hej så länge

1 kommentar:

  1. du ser ut att må bra! :)

    wow! allting är så stort! så mycket!
    och usa lär definitivt vara landet man ska vara i om man vill lära sig tala med alla och vemsomhelst. jag skulle också vilja åka dit.

    fin parrot också!

    SvaraRadera