onsdag 1 september 2010

hot hot hot

En av tränarna på kickboxningen kallar mig Mama. Han ser ut att vara byggd av typ 98% muskler. När jag kom idag höll han upp näven som en hälsning. Jag mötte motvilligt min egen näve mot hans i en hälsningsgest. Det kändes väldigt onaturligt. Jag kände mig väldigt svennig.
-How was your day mama?
-Eeh, I went to skol.
-Aaright mama.
Han brukar också göra ljudeffekter till mina sparkar och slag, då skriker han rätt ut.

Men de är sjysta. Efter varje pass när jag raglar därifrån nästan död säger de alltid nåt uppmuntrande som "you're doin good mama! good work!"
En annan av tränarna går runt och skriker hela tiden och slår på folk med ett blått plaströr.
Efter varje träning går alla fram till honom och gör nån thailändsk hälsning och tar honom i hand och tackar.

Nu är jag ensam med fåglarna en vecka. Det känns ok.
Registrerade mig på skolan idag, satt med värsta powerkvinnan som skulle lägga mitt schema och kolla på min portfolio. Hon sa att min portfolio var very strong och att jag hade en unique style. Det var kul. Två av kurserna jag ska ha är tydligen väldigt intensiva, 14 uppgifter under en termin. Och vissa dagar har jag lektion till sju på kvällen. Jag ser framför mig väldigt mycket jobb närmsta tiden.

nu är det värmebölja igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar