måndag 13 september 2010

ganska ointressant men ändå

almondmilk and cookies!
kakan innehåller: mandlar, pecannötter, kokosolja, linfrön, hampaproteinpulver,
dadlar, kanel, agave. Chokladglasyren: osötade chocolate chips, agave, kokosolja.


där uppe bor jag

bor med en som också gillar groddar...


Det var kallt och duggregn när jag cyklade till träningen i morse vid 7.
Det är höstigt men det luktar annorlunda. Det luktar mest avgaser, frityrolja och blöt asfalt.
Inte förmultnande löv, blöt jord, eller "stockholm".

Jobbar på en illustrationsuppgift, det ska vara en helsida i färg till en psykologitidning. Det blir hemskt. Det ser ut som en flummig barnboksillustration. Texten handlar om misslyckande så det passar ju bra ändå på nåt sätt...I wanted to illustrate a failing by making a totally failed illustration. yeah.

Måste börja göra nästa grej nu som vi ska ha kritik på idag; 2 olika skisser på exlibris, i två olika stilar från historien.

Sen måste jag börja förbereda ett 4färgstryck till screenkursen. Bra och seriöst att börja direkt med ett 4färgstryck. Jag tror screen blir jättebra. Läraren är skön och verkstaden mysigt ingrodd med kaffebryggare och brödrost.

Om en vecka kommer Emelie. Hoppas hennes närvaro kan få bort mig från internet. haha. Spenderar för mycket tid ensam tror jag. Men egentligen älskar jag det.

hej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar