torsdag 9 september 2010

schemalagd

(utsikt från skolbussen som jag tar till SF varje morgon.)


Hej!

Såhär ser mitt schema ut i höst:

Måndag: 16-19 Illustration 4
Tisdag: 08-11 Editorial illustration
Onsdag: 16-19 Illustration 4
Torsdag: 08-11 Editorial illustration, 12-18 Screentryck
Fredag: 12-18 Visual journalism

De här fyra olika kurserna ger minsta möjliga poäng man måste ha för en termin.
Jag tror tempot i varje kurs är ungefär som i Sverige, skillnaden är här att man har alla kurser samtidigt, så egentligen blir det ju fyra gånger så mycket arbete.

Men jag är väldigt nöjd. Alla lärare är jättebra och jag tror jag hittat några roliga elever också.
Det var bara på Illustration 4 som jag fick känslan av gymnasieklass.

Försökte prata med några klasskompisar idag och berättade att jag köpt biljetter till "Jerry Springer -the opera". Fick svaret:
-Where did you get those?
-Online.
Sen en lång tystnad.
Hallå!!!! En musikal baserad på Jerry Springers talkshow, är inte det helt fantastiskt?! Men ingen var intresserad eller frågade nåt mer. Jag förstår mig inte på amerikanare ibland.
Förstår inte heller hur det alltid (i andra sammanhang) kan finnas nåt att prata om.
Uppskattar inte folk att vara tysta någonsin?
Jag gillar att vara tyst.

Ska nu svepa en hampaproteinsmoothie (haha) och dra till träningen.
Glömde bort vad jag skulle berätta om.
Men roliga grejer är på g. mer om det sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar