onsdag 15 september 2010

i datorns grepp

vad var det jag skulle skriva om nu igen?

Det som är coolt i Sverige är inte coolt i USA.
Att ha på sig vintage-sporttröjor väcker känslor hos folk.
Efter att ha gått runt 3 dar i en tröja med en bulldog på och texten
"Georgetown" fick jag förklarat för mig vad folk kan associera till det.

Orkar inte riktigt med allt som finns att köpa.
Det finns miljarder sorter av allt man vill ha.
Även om jag väljer bort allt som är omoraliskt och dåligt
så finns det fortfarande sjukt stort utbud av sånt som är mer p.k.


Ett stort paket tofu kostar 7 kronor. Jag orkar snart inte äta mer tofu.
Jag har glömt bort alla maträtter jag brukade laga hemma.
Mitt största problem idag.


Skolan går bra. Mina saker får folk att skratta. En tjej bad att få en av mina
skisser, och hon ville ha den signerad också. Gulligt!
Jag vågar inte skriva något kritiskt om skolan eller klasskompisarna för jag är nojig att de ska leta upp mig på facebook, hitta min blogg, googletranslata alltihop och sen lyncha mig och aldrig mer prata med mig. så jag säger inget.

träningen var så himla rolig idag. jag tror jag blivit bättre. undra hur mina vader kommer se ut efter 4 månaders hopprep.

shit vad jag är seg. Har en ogjord läxa och ska gå upp igen om 7 timmar för att hinna med skolbussen. stön.

har pratat med A om deprimerande grejer som världens matindustri, the omnivores dilemma, faran med soja, upplopp, oscar grant, rasism, löneslaveri, obama, sverige, försäkringsbolag osv.
Ändå vill jag flytta hit.
Jag har känt så varje dag hittills.

nu måste jag göra läxan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar