tisdag 21 september 2010

öh

Klagar inte.
--------------

Nu är Emelie här!

Min illustrationslärare har sagt att min uppgift den här terminen är att lära mig jobba med färg.
För att marknaden kräver det.

Har köpt vattenfärger och gouache och penslar och motvilligt börjat göra en akvarell.
Kanske bra att jag får en svår utmaning som jag tvingas ta itu med, istället för att ge upp, som jag brukar. Haha, det ser hemskt ut. men om 3 månader kommer jag vara ett pro.
Förstår fortfarande inte de andras referenser och smak riktigt. En del har verkligen talang, tekniskt sett, men jag undrar varför de inte uttrycker nåt mer personligt med det.
A säger att konstskolor i USA är så, att folk får lära sig säljande stilar snarare än att uttrycka sig själva. Urk. Det känns som en utmaning i sig att stå på redovisningarna bland alla akrylmålningar och motivera varför jag gjort en hafsig blyertsteckning med tefläckar.

Idag köpte jag en varm sesambagel med ca 1 dl jordnötssmör på i skolcafeterian. Det plus en te = 2,85 dollar. bra pris!

Det är skönt att vara här med tanke på valkatastrofen i sverige. jag blev så ledsen av valet men jag kan ändå koppla bort det för att jag har så sjukt mycket att göra här. och det är bra, för jag har problem med att jag alltid är distraherad av allt annat än det jag Borde göra.
Och nu är jag här och kan inte göra så mycket mer än att traggla med min akvarell...

1 kommentar:

  1. Men är det inte så i Sve också? Jag tycker mig se liknande mönster på arbetsprocerna som antas till Kfack. Det var därför jag tröttnade dels, för att konformismen är så stark. Just à thought.

    SvaraRadera